Safari!!

Jag har fatt se pellisar!! Massvis med fina elefanter i Tarangire fick vi se, och de kom supernara bilen. Jag har haft en helt otrolig safari :)

Pa lordag morgon kom var guide Kent och hamtade oss i en Land Rover som man kunde ta taket av och sen hamtade vi upp var privata kock som vi skulle ha med oss (!) och sen stack vi ivag genom norra Tanzania och akte mot Tarangire. Vi akte in i parken efter lunch och det forsta djuret vi sag var en elefant! Helt otroligt... Sen sag vi giraffer och babianer och Pumba och antiloper och faglar och grejer. Pa natten sov vi i talt och sen akte vi in i samma park igen pa morgonen. Vid lunchtid akte vi vidare mot Twiga Lodge dar vi skulle bo i tva natter. Vi glassade vid pollen resten av dagen och jag brande sonder ryggen, rumpan och laren totalt. Kul att sitta i en skumpande jeep de foljande dagarna? Nae, inte direkt. Dagen efter akte vi iaf till Ngorongoro... Det ar en caldera (kollapsad vulkankrater) som ligger pa 2200 meters hojd. Det var det vackraste stallet jag nagonsin sett, helt makalost vackert.  Val nere i kratern sa sag vi en Gepard pa vaaldigt langt avstand och sen sag vi lejon. Snacka om lata djur. De bara lag i graset och gjorde knappt en min at att det stod 15 jeepar fulla med turister.

Kommentarer
Postat av: Stina

Låter underbart!! Vill se kort sen.. Kram

2010-03-13 @ 11:17:56
Postat av: Sanna

Stina :) Hur gar det med magen? Hur mar ni?

2010-03-15 @ 14:19:18
Postat av: Stina =)

De går jätte bra börjar bli pirrigt nu men ack så sagolikt! Närmar sig med storm steg.. Bara 5 veckor kvar!!

Roligt att se korten från safarin, blev avundsjuk som attan! Sen saknar jag att skriva arbeten med någon =)

Ta hand om dig & njut!! Kram

2010-03-16 @ 21:04:47
Postat av: Mattias

Ser att ni valde rätt bil på Safarin!!



Jag åkte tyvärr runt i en Toyota när jag var i Tanzania på safari men jag åker Land Rover här hemm :)



Såg ni "Big Five"?

2010-06-12 @ 19:57:27
URL: http://uppleva.blogg.se/
Postat av: niklas

hej



såg att du åkt med Kessy Brothers på safari. Vi plaenrar resa med dem i jan/feb för 4d i Serengeti och Ngongoro och Manyara. Var Kessy bra?



Niklas

2010-08-26 @ 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0