Hej då Sverige, hej Tanzania!

Nu är praktiken på Caremas äldreboende på sjätte tvärgatan över. Det har varit tre toppenveckor med underbar personal och en helt outstanding handledare. Jäklar så bra jag har haft det. Och lärorikt, håhåjaja. Synd bara att det blev ett lite snabbt avslut, det försvann liksom i villervallan att gå och säga hej då till allihopa. Nåja, jag ska knåpa ihop en blomma i tidningen i alla fall. De ska veta att de är uppskattade.

Det om detta... Nu åker jag ju för sjutton gubbar till Afrika. Ligger här i soffan och kramas med Johan sista timmarna innan vi ska sätta oss i bilen med mamma och pappa och åka till Arlanda. Det har varit jättejobbigt de sista veckorna här hemma, speciellt att lämna Johan. Men på något vis så känns det helt plötsligt bara toppen alltihop. Inte att lämna Johan, men jag oroar mig inte längre. Det roliga i resan överstiger allt det jobbiga, så att det bara bli kuligt kvar. Jag ska träffa Ylva vid kvart över fyra nu på morgonen och planet lyfter 6:20. Då ska vi till Amsterdam först och sen vidare till Kilimanjaro Airport i Tanzania. Sista resan mellan Amsterdam och Tanzania kommer att ta 11 timmar och 10 minuter. Herreminje. Hur ska det gå? Jag har aldrig nånsin flugit så länge förr... Datorn får följa med på planet, lika så Stieg Larsson och Lonely Planet. Det blir nog bra...
Jag kommer att försöka uppdatera här på bloggen så ofta jag kan, och lika så på Facebook såklart.

Nu ska vi öppna en flaska vin och turbogosa sista timmarna. Kommer hem den 16 maj igen förresten, då vet ni.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Stina

Ha roligt!! Så hörs vi efteråt!! Kram..

2010-02-17 @ 13:29:38
Postat av: Johanna

Vinner jag på lotto så kommer jag och hälsar på, allså ses vi i maj...;)

2010-02-18 @ 09:45:25
Postat av: Felicia

Oj, vad du ska vara borta länge (kom jag på nu). Skriver som Jojjo, vi ses i maj!

2010-02-18 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0