TSH

Jag ar millionar!! I alla fall har i Tanzania... Har har man namligen Tanzanianska Shilling som valuta. Forsta dagen sa behovde jag pengar till registrering och hyra och grejer sa vi akte ner pa stan och tog ut en bunt pengar. Och nu snackar vi verkligen om en BUNT pengar. 5-6 cm pengar... Jag tog ut over 800000 pengar i femtusenlappar. Kandes ratt nervost att ga med en knapp miljon i vaskan. Det konstiga ar att nar jag val vaxlade till dollar sa blev det bara typ 7 sedlar och da kandes det hela mycket tryggare helt plotsligt.
Det ar ganska sa ovant att betala 1000 spann for en halvtimme pa internet. Eller 8000 for kinamat. Eller 2000 for en ol... Det dricks ganska sa mycket ol har nere sa en utekvall kanske gar pa en 20000-30000 beroende pa om man kakar och betalar intrade till nagon klubb ocksa.
Priserna later helt astronomiska men faktum ar att en ol bara kostar typ 11 svenska. Det blir billiga sliror har nere.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad härligt att få känna sig så rik ;)

2010-04-02 @ 14:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0