Thorsten Flinck och Nick Cave.



Kommer ni ihåg Nick Caves låt, den han gjorde med Kylie?
Where the wild roses grow.
Jag hörde och såg just Thorsten Flinck göra sin tolkning av låten på Nyhetsmorgon. Ja, jag säger då det.
Han är som en bättre parodi på sig själv den karln. Himmel och pannkaka!
Kameran är lite ur fokus först, sen blir bilden skapare och man ser herr Flinck sitta på scenkanten. Han har alltså tagit mikrofonen ur stativet som står framför honom och satt sig på scenkanten. Han ville nog se så där casual och avslappnad ut som bara en världsvan artist kan göra. Men det blir platt fall. Han sitter på ett sätt som Ludvig XVI, för att bara ta ett namn på måfå, inte skulle göra.
Han har verkligen ansträngt sig för att posen ska se casual och avslappnad ut. Alltså, inte bara satt sig ner och slappnat av, utan verkligen försökt sitta på ett speciellt sätt.
Han sitter och ser så långt ifrån avslappnad som bara en person som tvingar sig själv att se avslappnad ut kan göra.
Sen "river han av" den här låten.

Jag måste nog, tyvärr, säga att han lyckas jävligt bra. Jag gillade det och jag skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0