Semester och framtidsplanering.

Dags för en liten update. Nu har lilla fröken semester minsann. Fuckin' fabulous! Jag har inga planer alls och det känns makalöst skönt. Jag har varit så uppstressad och haft det jäkligt tungt med jobbet, så det känns ofattbart att jag slipper tänka på det - i hela två! veckor. När jag kommer tillbaka, den 11 augusti, så har jag bara fem dagar kvar på Eniro. 11-15 augusti gör jag mina sista dagar. Jag har ännu inte greppat hur det känns, men jag vet att det som känns nu är en enorm lättnad. Det har verkligen tagit på mina krafter den sista tiden och nu är det dags att göra lite förändringar i mitt liv.

Den 20 augusti börjar jag på Gävle högskola. Jag har kommit in på Sjuksköterskeprogrammet. Jag återkommer i ett senare inlägg om hur det känns.
Den första veckan är det nollning som gäller och det ser jag verkligen fram emot, det kommer att bli toppenroligt. Men jag vet att det kommer att bli hårt för Peps. De kommer inte att gå snällt fram med mig, det kan jag nästan lova. Den 26 augusti har jag första föreläsningen. Har ett litet bekymmer bara. Är det någon av mina få läsare som har pluggat, eller pluggar till syrra? Det är det här med böcker... jag har inte en blekaste aning om hur viktigt det är att ha alla böckerna. Den första kursen är på 7,5 poäng och det är en hel massa litteratur som ska fixas. Någon som har böckerna eller vet var jag kan få tag i dem?

Jag hade också tänkt att få in lite mer rutiner i mitt liv. Frukost - lunch - middag. Det behöver min kropp. Jag hade också tänk börja träna igen, det behöver min kropp verkligen. Jag äger ingen våg (tack och lov) så jag vet inte hur mycket jag väger och hur mycket jag gått upp i vikt. För upp har jag gått, det är jag nästan hundra på alltså. Dagliga promenader och mer rutiner i mitt ätande är vad jag behöver.
Men jag tänker inte börja på semestern. Nu under semestern tänker jag fullkomligt skita i om jag går upp lite i vikt, om magen ser lite stor ut. I couldn't care less.
Det här är mina veckor, och ingen nojja i världen ska få ta dem ifrån mig!

Kommentarer
Postat av: Sara.

Hej Sanna! Min syssling pluggar också till sjuksyster. Jag träffar henne på lördag så kan fråga henne då om hon har några böcker som hon vill bli av med. Jag antar att samma böcker används i samma kurser, men jag kan be henne fixa en lista i så fall :)

2008-07-30 @ 10:12:20
URL: http://metrobloggen.se/brus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0