Sanna - trevlig mot de otrevliga.



Jag har ett enastående vapen. 
Jag har förmågan att alltid vara trevlig mot folk. Det är inte så att jag alltid är ärligt trevlig, falskt trevlig kan låta jäkligt trevligt över telefon.
I mitt jobb får man ofta dras med idioter. Alltså riktiga dumpuckon. Sura som omogna äppelkart.
Då klistrar lilla Sanna på det största leendet och kvittar ikapp med alla småfåglar som existerar. Rösten går upp ett par tonlägen och jag önskar folk trevlig helg och trevlig sommar hit och dit.
-Ha nu en riiiiiktigt bra semester Ingvar! Och sköt om dig nu.

Detta beteende kan generera en mängd olika reaktioner. Vissa blir faktiskt väldigt glada och trevliga tillbaka, många blir förvånade. En del får dåligt samvete på grund av deras tidigare så sura framtoning (det hörs i luren, det gör verkligen det). Vissa blir mer bitska, men det sket jag rätt hårt i - då blir jag bara ännu trevligare.

Ha! Skyll er själva puckon. Här får ni inga sura svar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0