Ny approach.

Borde man blogga om viktigare saker? Jag sitter här på jobbet och försöker att undvika att göra just det, att jobba. Därför tittar jag igenom gamla blogginlägg. Fy fasiken vad tråkigt jag skriver.
Jag har börjat fundera på det. Om man har tillgång till en så pass bra kanal som en blogg ändå är så kanske man ska utnyttja utrymmet man har till förfogande till att skriva om viktiga saker. Om livet och döden. Om tunga funderingar. Om världen och var allt är på väg.
Hur får man en blogg relativt stor? Det måste ju handla om att man ska skriva för alla, och inte bara för de i den närmsta bekantskapskretsen. Jag menar, 90% av läsarna på min blogg skiter väl fullständigt i vad jag har på tassarna eller vad jag har för skrivbordsbild på min laptop.
Att läsa om händelser och tankar torde vara mer intressant för er än att läsa om materiella ting. Vad tycker ni att jag borde skriva om? Borde jag skriva om mina övertygelser och mina, ibland kanske dumma, vardagsfunderingar? Eller vill ni helt enkelt läsa om vilka skor jag tycker är snygga och om vad jag käkade till lunch?
Blondinbella eller Soran Ismail?
Kenza eller Carl Bildt?

Vad vill ni att jag ska ge er? Skräp om min tråkiga vardag eller tankar och reflektioner kring densamma?

Kommentarer
Postat av: Sverka

Skärpning! :) Du skriver inte alls tråkigt så varför ändra?

Jag har haft exakt samma funderingar men kom fram till att det mest skulle kännas krystat att t.ex. skriva om svälten i afrika. Det bästa är nog att skriva exakt som man själv vill och sen får folk avgöra om de vill läsa eller inte?

2008-07-13 @ 09:49:06
Postat av: Sanna

Tack! Ja, det blir kanske aningen skitnödigt att bara prata om tunga och jobbiga grejer. Men jag kan inte låta bli att fundera om det inte är jävligt ointressant för er att jag mobilbloggar när jag fixar nya dosor. Vem fan bryr sig om vad jag knallar omkring i för pjucker liksom?

Jo, det är ju lite det som är tjusningen ändå, att det är MIN blogg och tycker folk inte om den så skit i att läsa då.

:)

2008-07-13 @ 10:43:05
Postat av: Emma

De största bloggarna har minst lika "ointressant" liv som oss vanliga dödliga men med en smula mer pengar.

Har man ingen inriktning på bloggen utan den är mer allmän så ska man väl skriva om det som präglar ens liv och om det i skrivande stund är svälten i afrika så varför inte? har man precis köpt ett par nya pjucks (som ju f.ö kan vara en ren upphetsning) så är jag mer än villig att läsa det. Sen skadar det ju inte att man skriver så pass bra som du gör. Många av de stora bloggarna har mycket att lära av dig hur man formulerar sig, den saken är säker.

BTW, ska du ut till Joey snart, slå mig en pling jag hänger gärna på.

So long sucker

2008-07-13 @ 15:46:48
URL: http://kipso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0