Mänskligheten?

Jag har, återigen, tappat tron på mänskligheten.
Hur i hela fridens namn tänker folk egentligen? Jag skulle så gärna vilja se statistik på hur den genomsnittliga IQ-nivån ligger i det här landet. Det kan inte vara en hög siffra, det kan ju jag intyga.

Kund: Hej, vilket nummer är det till nummerupplysningen?
Jag: Eh... Ja, det är 118118, men det är det numret du har ringt nu och du pratar med Sanna på nummerupplysningen.
Kund: Jaha. Men hur får jag reda på numret till upplysningen?
Jag: Ja, du har ju ringt telefonnummer 118118 för att komma fram till mig och jag jobbar på nummerupplysningen, så jag hjälper dig gärna.
Kund: Jaha? (Mycket förvirrat). Ok, men jag vill gärna komma till Försäkringskassan tack.
Jag: Javisst, jag kopplar gärna fram dig där, varsågod.

Ok, jag vet att det kan vara så att personen som ringde i just det samtalet var dement eller något. Det vet jag inte. Men det här är nivån, på vilken en stor del av Sveriges befolkning ligger. Det är skrämmande. Mycket skrämmande.

Här är en blogg som vidare beskriver fenomenet med folk som ringer till nummerupplysningen. (Observera att denna person inte jobbar på Eniro 1118118, utan på en annan nummerupplysning.)


Nu ska jag jobba de sista 40 minuterna innan jag får gå hem och sova. Jag somnade nämligen 02.30 inatt och steg upp klockan 06.00. 3,5 timmar, tack för det, Televerket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0