Lite småilsk.

Borde man kunna bli förbannad på ett talsvar? Jag ringde till Swedbank för en textkunds räkning nyss. Möttes av en sån där tråkig tant, ni vet. "Välkommen till telefonbanken för Swedbanks kunder. För självbetjäning, tryck 1. För personlig service, tryck 2. För övrig information, tryck 3".
Jag tryckte 2 och kom fram till ytterligare ett hinder; "Tryck ditt personnummer följt av fyrkant".
Tjatiga jävla kärringjävel.
Jag låter bli att trycka något, för nästan alla "talsvarsträd" har en funktion där det inte görs något val så kopplas man direkt till kundtjänst eller till växeltelefonist. Då får jag svaret av kärringfan; "Du har ingen tonvalstelefon, tack för samtalet! KLICK".
De stackars små söta tanterna och farbröderna som fortfarande har sin backelittelefon med sifferplatta då? Det är inget tonval där inte. Hur ska lilla söta tanten prata med banken då?
Det som stör mig nästan mest är att den lilla tanten eller farbrorn säkert har blivit påprackade telefonbank eller internet bank. Trots att de inte har en tonvalstelefon, men det sket väl banken högaktningsfullt i misstänker jag. Bah!
Tråkigt. Tråkigt som fasiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0