Diskussionsforum.

Här på intranätet på jobbet har vi ett diskussionsforum som är till för att ventilera kundfrågor, saker i och kring arbetet och lite smått och gott. Alla telefonister på Eniro i hela Sverige har tillgång till forumet och där diskuteras dagligen en mängd olika saker.
Igår fick vi ett litet tråkigt besked på jobbet, som gör situationen här lite jobbigare. En tråd på forumet skapades direkt och saken diskuterades, och vreds och vändes på.
Jag har ju inte direkt skrivit glada tillrop direkt utan jag har, som många andra, uttryckt mitt missnöje. Som ni redan vet så trivs jag inte sådär ypperligt på jobbet just nu, det kan vara en plåga att gå till jobbet och jag har ont i magen näst intill varje dag nu för tiden. När jag kommer hit till jobbet imorse så ser jag att ytterligare svar lagts in i diskussionen varav detta var ett av dem;

"SannaHelena,

Oj, du är inte direkt någon positv kollega må ja säga!

DU gör ju inte situaitonen bättre......"

Den kulan visste var den träffade kan jag tala om. Hur onödig var inte en sån kommentar då?
Det kändes som om ett ton cement lade sig över mig. Tack. Tack så jävla mycket för den.

Ett ärligt tack till de kollegor som förstår och svarar emot. Tack! Verkligen.
Vi som tycker att det är kämpigt måste försöka ge varandra något sorts stöd. Forumet ska ju vara ett ställe att ventilera sig på. Om man inte gör det där, var ska man då göra det?


Kommentarer
Postat av: Sverka

Svara så här kanske?:



"Tack kära XXX

Det här kommer kanske som en nyhet för dig men det gör inte dina högst menlösa svar heller. För övrigt är du säkerligen ful som stryk."



Det borde förbättra era relationer avsevärt.

Hoppas det blir bättre iaf.

2008-07-09 @ 13:39:57
URL: http://sverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0